Demiryoluna kurulan dünyanın ilk sökülebilir güneş enerjisi santrali

İsviçre Merkezli Sun-Ways, Demiryolu Hatları Üzerinde Güneş Enerjisi Santrali Kurdu




İsviçre merkezli girişim Sun-Ways, demiryolu hatları üzerinde kurulabilen ve sökülebilen güneş enerjisi santralini resmen devreye aldı. Neuchatel şehrinden Alp dağlarına uzanan aktif bir demiryolu hattına kurulan 18 kW gücündeki tesis, 28 Nisan’dan itibaren üzerinden yolcu trenlerinin geçeceği şekilde hizmet vermeye başlayacak.

Demiryollarında Elektrik Üretme Dönemi

Sun-Ways tarafından dünyanın demiryolu trafiğine açık ilk ray üstü güneş enerjisi tesisi olarak lanse edilen tesis, 48 adet 385 W gücündeki panelden oluşuyor. Sistem sayesinde yılda yaklaşık 16 MWh elektrik üretilmesi hedefliyor. Üretilen enerji, kurulum alanına 500 metre mesafedeki kamu elektrik şebekesine aktarılacak.

İsviçre Ulaştırma Federal Ofisi, Ekim 2024’te projeye resmi onay vermişti. O tarihten bu yana sistem, çeşitli güvenlik ve uyumluluk testlerinden geçirildi ve gerekli tüm izinler başarıyla alındı. Önümüzdeki üç yıl boyunca panellerin kaplama dayanıklılığı, kirlenmeye karşı direnci ve demiryolu altyapısına etkileri gibi kritik başlıklarda ek testler yapılacak. Elde edilecek veriler, sökülebilir güneş panellerinin demiryolu operasyonlarına uzun vadede entegre edilip edilemeyeceğini belirleyecek.

Sun-Ways’in açılış törenine Belçika, Fransa, Endonezya, İsrail ve Güney Kore’den gelen delegasyonlar da katıldı. Bu ülkeler, kendi demiryolu sistemlerinde benzer çözümleri uygulamayı değerlendiriyor.

Ülkenin Potansiyeli Büyük




Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu verilerine göre İsviçre, demiryolu yoğunluğu açısından bir numarada yer alıyor. Dolayısıyla zaten yüz ölçümü küçük olan bir ülkenin atıl durumda olan bu önemli kapasiteyi güneş enerjisi olarak kullanması oldukça mantıklı. Ülkede yaklaşık 5,300 kilometre uzunluğunda demiryolu bulunuyor. Eğer tüm hat güneş paneli ile döşenirse buradan yılda 1 TWh’ye kadar elektrik veya ülkenin toplam ihtiyacının yüzde 2’sine denk elektrik üretilebilir.

Öte yandan, uluslararası bir araştırma ekibi, demiryolu hatları üzerine veya yakınına güneş enerjisi sistemleri kurulmasının teknik ve ekonomik açıdan uygulanabilirliğini analiz eden bir çalışma yayınladı. Araştırmada, sıkça eleştirilen bu tür projelerin, özellikle kırsal bölgelerde hem teknik hem de ticari açıdan cazip olabileceği sonucuna varıldı. Ancak uzmanlar, trenlerin geçişi sırasında oluşan güçlü mekanik stres ve panel yüzeylerinde birikebilecek yoğun kirlenme gibi risklerin sistem ömrünü kısaltabileceği uyarısında da bulunuyor.

Related Posts

WhatsApp’ın yeni çıkartma tepkileri özelliği Android kullanıcılarını bekliyor

WhatsApp, kullanıcı deneyimini sürekli geliştirmeye devam ediyor. Android için en son yayınlanan WhatsApp beta 2.25.13.23 sürümünde dikkat çekici bir yenilik keşfedildi. Mesajlaşma uygulaması, yakın zamanda kullanıcıların mesajlara ve medya …

Spotify için zam yolda

Dijital müzik platformu Spotify, dünya genelinde abonelik ücretlerine zam yapmaya hazırlanıyor. Financial Times’ın haberine göre şirket, Haziran ayında Avrupa ve Latin Amerika pazarlarında abonelik fiyatlarını 1 Euro artıracak.

Cenazeler tarihinden dramatik bir örnek: Papa Pius XII’nin bedeninin patladığı tören

Roma’da 1958 yılında yaşanan bir cenaze töreni, tahnit uygulamalarının ne kadar hassas bir süreç olduğunu gözler önüne serdi. Papa Pius XII’nin isteğiyle uygulanan yöntem, dramatik sonuçlar doğurdu.

5 milyon güneş paneli dizildi: Dünya garip bir etki yaşıyor

Çin artan iklim krizinin dünya genelindeki etkileriyle mücadelede kapsamında 5 milyon güneş paneli projesine imza atıyor.

Meta, zarar eden Reality Labs biriminde işten çıkarmalara gidiyor

Teknoloji devi Meta, sanal, artırılmış ve karma gerçeklik yatırımlarının kalbi olan Reality Labs biriminde yeni bir işten çıkarma dalgası başlattı. Açıklamada, kaç çalışanın etkilendiği belirtilmese de, kesintilerin özellikle Oculus Studios ve …

Talipleri çoğalan Google Chrome’a 50 milyar dolarlık değer biçildi

ABD’de Google’a karşı devam eden antitröst davası, teknoloji dünyasının merkezine oturmuş durumda. Davada tanık olarak açıklamalarda bulunan DuckDuckGo CEO’su Gabriel Weinberg, Google’ın popüler internet tarayıcısı Chrome’un değerinin 50 milyar …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir