Huawei’den beş dakikalık şarjla 2.800 kilometre menzil

Elektrikli araçlar son yıllarda büyük ilgi görse de, kullanıcıların aklındaki en büyük soru halen aynı: “Ya yolda kalırsam?” Menzil kaygısı olarak bilinen bu durum, pek çok kişinin fosil yakıtlı araçlardan vazgeçmesini zorlaştırıyor. Otomotiv ve teknoloji dünyasında yıllardır bu sorunu ortadan kaldıracak çözümler aranıyor.

Bazen daha hafif batarya tasarımları gündeme geliyor, bazen de birkaç dakikalık şarjla yüzlerce kilometre yol almayı vadeden hızlı şarj teknolojileri… Ancak Huawei’nin üzerinde çalıştığı iddia edilen yeni pil, bu alanda şimdiye kadar duyduğumuz rakamların çok ötesinde.

Şirketin geliştirdiği katı hal bataryanın, yalnızca beş dakikalık şarjla 2.800 kilometreden fazla menzil sunabileceği öne sürülüyor. Bu, bugünkü standartlara göre neredeyse hayal gibi bir değer. Elbette uzmanlar, böyle bir teknolojinin kısa sürede hayata geçmesini beklemiyor; hatta ticari olarak kullanılabilir hale gelmesinin yıllar alabileceğini söylüyor.

Katı hal bataryalar, lityum iyon pillere göre çok daha yüksek enerji yoğunluğu sunuyor. Yani aynı boyutta, çok daha fazla enerji depolayabiliyorlar. Bu da menzil artışı ve daha kompakt tasarımlar anlamına geliyor. Fakat teknoloji halen geliştirme aşamasında ve günlük hayatta kullanılabilmesi için önemli teknik engellerin aşılması gerekiyor.

Son yıllarda şarj hızlarında önemli ilerlemeler olsa da, bir elektrikli aracın bataryasını dakikalar içinde tamamen doldurabilen bir sistem henüz piyasada yok. Bu nedenle Huawei’nin hedeflediği değerler, şimdilik kâğıt üzerindeki hesaplardan ibaret.

Yine de bu çalışmalar tamamen yeni başlamış değil. Battery Tech Network’ün aktardığına göre, söz konusu teknoloji Huawei’nin 2023’te başvurduğu bir patentin konusu. Bu da şirketin en az bir-iki yıldır bu alanda yoğun mesai harcadığını gösteriyor.

Piyasada görmemiz zaman alacak

Uzmanlar, katı hal bataryaların yaygınlaşmasının, tıpkı lityum iyon pillerde olduğu gibi uzun yıllar alacağını düşünüyor. Ancak olgunlaştığında, elektrikli araçların menzil sorununu büyük ölçüde ortadan kaldırması ve sektörde dengeleri değiştirmesi mümkün.

Huawei’nin bu yöndeki adımları, kısa vadede yollarda karşımıza çıkmasa da, elektrikli ulaşımın geleceğinde çok önemli bir rol oynayabilir. Önümüzdeki yıllarda, bu alandaki yarışın kızışması ve yeni rekorların gündeme gelmesi sürpriz olmayacak.

Related Posts

Otomotiv devi tepetaklak oldu

Otomotiv devlerinden Tesla’nın Çin’deki en popüler modellerinden biri olan Model Y’nin satış grafiği temmuz ayında yeniden düşüşe geçti. Haziran ayında sınırlı da olsa yükseliş gösteren satışlar, bir ay sonra sert bir düşüş yaşadı.

İyimser ve kötümser insanlar arasındaki şaşırtıcı fark

Kobe Üniversitesi’nde yürütülen bir araştırma, geleceğe umutla bakan kişilerin beyinlerinde benzer düşünce örüntüleri oluştuğunu gösteriyor. Bu durum, sosyal ilişkilerdeki bazı farklılıkları da açıklayabilir.

“Grok krizi”, yapay zekadaki objektifliği ve doğru bilgiyi sorgulattı

Grok gibi yapay zeka dil modellerinin yanlış yanıtları bu modellerin eğitiminde kullanılan veriler ve insan geri bildirimiyle şekillenirken, yapay zekada objektiflik ve doğruya ulaşmak, uzmanlar tarafından düşük bir olasılık olarak değerlendiriliyor.

Samsung Galaxy S26 serisi hakkında ilk bilgiler ortaya çıkıyor

Samsung’un önümüzdeki yıl tanıtması beklenen Galaxy S26 serisiyle ilgili iddialar, hem donanım hem de tasarım açısından önemli değişiklikleri işaret ediyor. Seride “Plus” modelinin yerini “Edge” alabilir.

Çinli bilim adamları ay toprağından yakıt üretti

Çinli araştırmacılar, Ay’da uzun vadeli yaşam hedeflerini doğrudan etkileyebilecek devrim niteliğinde bir keşfe imza attı. Çin’in Hong Kong Şehri Üniversitesi’nde görev yapan Prof. Lu Wang öncülüğündeki ekip, Ay’dan getirilen toprak örneklerini …

Temmuz ayının yarısını geçtik, iOS 26’nın halka açık ilk betası neden halen gelmedi?

Apple, önceki yıllarda temmuz ayının ilk yarısında yayımladığı açık beta sürümlerini bu yıl daha geç bir tarihe ertelemiş gibi görünyor. Gecikmenin ardında yeni tasarım dili ve kullanıcı geri bildirimleriyle şekillenen geliştirme süreci olduğu düşünülüyor.